Η Χρωματική Ψυχολογία στο Website!

obs-hellas-web-design-katerini-color-splash

02 / 02 / 2021

Η Χρωματική Ψυχολογία στο Website!

 

Τι εννοούμε χρωματική ψυχολογία ;

Το κάθε χρώμα επηρεάζει διαφορετικά τη ψυχολογία μας και έτσι και την συμπεριφορά μας όταν το βλέπουμε. Η μελέτη αυτή πάνω στην επίδραση που έχουν τα χρώματα στην ανθρώπινη συμπεριφορά λέγεται Χρωματική Ψυχολογία. Ο καθένας από εμάς είναι μοναδικός οπότε και το ίδιο χρώμα όπως το κίτρινο ας πούμε σε κάποιους προσφέρει το αίσθημα της ευτυχίας και νιώθουν χαρούμενοι, αλλά σε κάποιους άλλους βγάζει το αίσθημα του κινδύνου ή της κακίας. Ακούγεται απλό και ταυτόχρονα και κάπως λογικό αλλά τα χρώματα μπορούν να μας επηρεάσουνε να κάνουμε επιλογές που δεν θα κάναμε. Για παράδειγμα, θα αγοράζατε ένα μπλουζάκι μόνο και μόνο γιατί σας αρέσει το χρώμα του ; Ένα μπλουζάκι που σαν σχέδιο μπορεί να μην σας τραβήξει το ενδιαφέρον και αν ήταν άλλο χρώμα να μην το είχατε προσέξει καθόλου μέσα στο μαγαζί. Η απάντηση, αν και περίπλοκη είναι ναι!

Τα χρώματα ασκούν μεγάλη επιρροή στα συναισθήματα μας και αυτό οπότε σημαίνει ότι είναι σημαντικά για το Marketing και το Design!

 

Έτσι, από ένα σωστό Design του website σας δεν πρέπει να λείπει η μελέτη των χρωμάτων. Ένα μεγάλο ποσοστό του τι θέλετε να περάσετε στους χρήστες βλέποντας στο website σας γίνεται μέσω των χρωμάτων. Το κάθε χρώμα ξεχωριστά έχει την δική του  ψυχολογική ανάλυση. Μερικά πράγματα όμως είναι και θέμα συνήθειας. Για παράδειγμα ας πάρουμε το κόκκινο χρώμα, έχουμε συνηθίσει πολλές φορές να το βλέπουμε σαν σήμα προειδοποίησης όπως ένα κόκκινο θαυμαστικό ή το πιο κλασικό κόκκινο STOP στα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Αυτή λοιπόν τη συνήθεια το marketing την έχει εκμεταλλευτεί και δεν είναι τυχαίο πως πολλές παροτρύνσεις  στα website είναι με αυτό το χρώμα, όπως κουμπιά με την παρότρυνση ”Αγοράστε Τώρα!” ή κόκκινες συσκευασίες για να ξεχωρίζουν τα προϊόντα τους. Παρ’ όλα αυτά όμως το κόκκινο δίνει και την αίσθηση του πάθους, του ενθουσιασμού, της δύναμης και πολλές εταιρίες το έχουν χρησιμοποιήσει για τα λογότυπα τους που είναι η πρώτη εικόνα της επιχείρησης.

 

Μαύρο Χρώμα

Το μαύρο χρώμα δίνει την αίσθηση της πολυτέλειας, της κομψότητας και της δύναμης. Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το μαύρο χρώμα από τα website τους και το λογότυπο μέχρι και για τη συσκευασία. Χρησιμοποιείται όμως από το 80% των website και για τα κείμενα αφού είναι πιο εύκολο κάποιος να το διαβάσει, καθώς και από εταιρίες που θέλουν να προσελκύσουν μεγαλύτερο ανδρικό κοινό.

Λευκό Χρώμα

Το λευκό, παρόλο που από πολλούς δεν θεωρείται χρώμα, βγάζει το συναίσθημα της αγνότητας, της γαλήνης καθώς και της καθαριότητας κυρίως στους δυτικούς πολιτισμούς. Σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου έχει μια πιο σκληρή όψη αφού συμβολίζει την στειρότητα, την απομόνωση ή ακόμα και το θάνατο και το πένθος όπως στην Κίνα.  Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε σε τι πολιτισμό απευθυνόμαστε και για την επιλογή του χρώματος.

Μπλε Χρώμα

Στην χρωματική ψυχολογία, το μπλε χρώμα ταυτίζεται στενά με τη θάλασσα και τον ουρανό. Η σταθερότητα, η αρμονία, η ειρήνη, η ηρεμία και η εμπιστοσύνη είναι μερικά μόνο από τα συναισθήματα που μπορεί να βιώνει ο πελάτης σας βλέποντας το μπλε χρώμα στο website σας. Από την άλλη το μπλε μπορεί επίσης να δημιουργήσει και κάποια αρνητικά συναισθήματα όπως, η κατάθλιψη και η αίσθηση της ψυχρότητας. Το μπλε, το αγαπημένο των ανδρών, προκαλεί συνήθως την αίσθηση της ασφάλειας, ότι έχεις να κάνεις με μία εταιρεία άξια εμπιστοσύνης. Επιλέγεται συχνά από τράπεζες, κοινωνικά δίκτυα και επιχειρήσεις. Όταν συνδυάζεται με την επιτυχία, μπορεί επίσης να προκαλέσει μια αίσθηση απληστίας ή ζήλιας.

Μωβ Χρώμα

Στην ψυχολογία των χρωμάτων, το μωβ είναι ένα βασιλικό χρώμα. Το χρώμα αυτό, συνδέεται με την εξουσία, την ευγένεια, την πολυτέλεια, τη σοφία και την πνευματικότητα. Αποφύγετε, την συχνή χρήση του, καθώς πολλές φορές προκαλεί το συναισθήματα της απογοήτευσης. Σχετίζεται επίσης με την επίλυση προβλημάτων, καθώς και με τη δημιουργικότητα. Επιλέγεται συχνά από εταιρείες που σχετίζονται με την ομορφιά, τα καλλυντικά και την αντιγήρανση.

Πορτοκαλί Χρώμα

Το πορτοκαλί μπορεί να μεταφέρει διάφορα μηνύματα. Κάποιοι το θεωρούν συνώνυμο της ζεστασιάς και της αισιοδοξίας. Άλλοι το μεταφράζουν ως πιθανό κίνδυνο και το θεωρούν επιθετικό. Το σίγουρο είναι ότι το πορτοκαλί είναι το τελευταίο trend του ecommerce, καθώς επιλέγεται συχνά για κουμπιά που σε καλούν να κάνεις κάτι (Call to action). Είναι ένα επιβλητικό χρώμα που σίγουρα τραβάει την προσοχή.

Ροζ Χρώμα

Αν θέλετε να προσεγγίσετε νεαρές γυναίκες, το ροζ είναι το χρώμα σας. Ρομαντικό και απολύτως κοριτσίστικο, χρησιμοποιείται συχνά για προϊόντα και εταιρείες που απευθύνονται σε γυναίκες ή μικρά κορίτσια. Δεδομένου ότι η σημασία του ροζ χρώματος είναι ταυτισμένη με τη θηλυκότητα, δεν μας εκπλήσσει το γεγονός, ότι  μάρκες όπως, η Victoria secret και η Barbie, χρησιμοποιούν το χρώμα  αυτό τόσο συχνά.

 

Η πρώτη ματιά που θα ρίξει κάποιος στο website σας είναι πολύ σημαντική. Πρέπει να γνωρίζετε τι συναισθήματα θέλετε να βγάλετε μέσα από τον ιστότοπο σας, προς τα που θέλετε να κατευθύνετε τον χρήστη να κοιτάξει και δώσει περισσότερη σημασία ή ακόμα και τι κοινό θέλετε να προσελκύσετε.  Πολλά χρώματα πια έχουν χαρακτηριστεί και έτσι μια επιχείρηση που ασχολείται με θέματα υγείας έχει συνήθως σαν βάση το μπλε ή το πράσινο χρώμα ή το ροζ χρώμα χρησιμοποιείται κυρίως σε εταιρίες που προσελκύουν γυναικείο κοινό ή και παιδικό κοινό.

 

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως εσείς πρέπει αναγκαστικά πρέπει να τα χρησιμοποιήσετε με αυτό το τρόπο τα χρώματα. Κάθε χρώμα όμως μεταφέρει ένα μήνυμα για στους χρήστες σας και αυτό πρέπει σίγουρα να το λάβετε υπόψιν σας. Διαλέξτε χρώματα που αντιπροσωπεύουν την επιχείρηση σας και περνάνε στους χρήστες τα μηνύματα και συναισθήματα που εσείς θέλετε!!

 

OBS Hellas - Olympian Business Solutions Black Logo

Μπορεί να σας αρέσουν επίσης…

Εγγραφειτε στο Newsletter μας